Эхлэл | Өрнөл | Төгсгөл | Таавар таалгая

Sunday, April 4, 2010

Цэргийн бодол

Цэрэг байх ямар байдаг бол...
Уг нь намайг цэрэг болооч гэж дуудсан юмсан. Би очоогүй ээ. Надад тийм хүсэл байгаа ч цэрэг болохоос илүү зүйл бас байгаа. Гэхдээ л би битүүхэндээ цэргийн алба хаахыг мөрөөдөж явдаг. Аав, ах гээд ер нь цэрэгт явсан хүмүүсийн яриа, TV-ээр хальтхан гарсан цэргийн амьдрал, цэргийн баяраар ганц харагдах цэргийн парад, орой болгон тагтан дээрээс сонсогдох цэрэг эрсийн нэгэн зэрэг дуулах дуу энэ бүхэн надад цэргийн ангид цэрэг хувцастай жагсах ямар байдаг бол гэсэн хүслийг өөрийн эрхгүй төрүүлдэг. Эх орныхоо төлөө амь биеэ үл хайрлан тэмцэхээ батлан тангараглая! гэж жинхэнэ утгаар нь хэлэх юмсан.
"Хэзээ нэгэн цагт би цэрэг болно" гэдэг энэ хүслээ орхихгүй ээ. Тэр цагт цэргийн бодлыг дуулж цэрэгт өнгөрүүлсэн амьдралаа нүдэндээ төсөөлж зогсоно...


Өнчин дэрэн дээр нойр хулжаад
Өнийн ирээдvйг сэтгэн байхад минь
Өөрийн эрхгvй чи минь бодогдож
Өр зvрх минь чамруу тэмvvлнээ

Цэрэг би чинь ингэж бодохоор
Цээжин дотор минь гал дvрэлзээд
Цэвэр сэтгэлийн уяас алдуурч
Цэргийн хуарнгаас чамруу тэмvvлнээ

Хаврын улирал дөхсөнч юм уу
Хайртай vрээ санасан ч юм уу
Халагдах хоног минь ойртсон ч юм уу
Харих хоногоо тоолон сууна би

Хаврын улирал гурвантаа ирэхэд
Хайртай vр чинь том болжээ
Ханийн жаргалыг эрхгvй мөрөөдсөөр
Хайрын дуугаа чамдаа дуулъя

No comments:

Post a Comment